søndag, marts 09, 2008

OBJECTIUS DIDÀCTICS DE LA UNITAT DIDÀCTICA 6 :
Definir Canvi i continuïtat
Definir Empatia
Definir temps històric.
Definir el protagonista de la història
CONTINGUTS:
FETS, CONCEPTES I SISTEMES CONCEPTUALS
A. Canvi i continuïtat.
B. Empatia.
C. Temps històric.
D. El protagonista de la història
*. OBJECTIUS MÍNIMS ETAPES DE LA HISTÒRIA I EL TEMPS HISTÒRIC.
PROCEDIMENTS
A. Realització d’eixos cronològics dels diferents períodes de la història
*. OBJECTIUS MÍNIMS: SITUAR A UNA LÍNIA DEL TEMPS UN SEGUIT DE FETS HISTÒRICS
B. Utilització de les xifres romanes per indicar segles
*OBJECTIUS MÍNIMS: RELACIONAR UNS ANYS DETERMINATS AMB EL SEGLE DEL QUAL FORMEN PART
C. Realització de simulacions i dramatitzacions.
D. Identificació d’imatges fotogràfiques o reals i trobar
Semblances i diferències.
E. Comprensió, interpretació i síntesi de textos escrits.
F. Redacció de textos descriptius i explicatius.
*. OBJECTIUS MÍNIMS: Redacció de textos descriptius
+. OBJECTIUS MÀXIMS: Redacció de textos
descriptius, explicatius, justificatius i interpretatius.
Comprensió i relativització de punts de vista
diferents sobre unmateix problema i argumentació
de les opinions personals i de grup.
G. Confecció de mapes conceptuals
ACTITUDS, VALORS I NORMES
1. Adonar-se dels quatre errors al valorar el
protagonita de la història que exclou a les
dones, els mens i els avis, els pobres i els no
blancs europeus.
2. Respecte per les opinions i maneres de pensar
dels altres.
3. Participació i responsabilitat en el treball en grup.